I din kundvagn:
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Ett smart verktyg för dig som vill ha mer trafik till din sajt


Sveriges populäraste tipsbrev om att göra affärer på nätet
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)


Här kommer en påminnelse om något du bara måste göra om du vill skapa trafik till hemsidan utan att anstränga dig.

Jag pratar om signaturfiler.

Läs här under om du inte fattar vad jag pratar om (och längre ner om du redan vet vad det är)

Signaturfiler är en textsnutt som automatiskt kan följa med alla dina e-post-meddelanden. Det vanligaste är att ha adressuppgifter med telefon och adress och adressen till din sajt. De flesta använder signaturfiler som en praktisk detalj för att slippa skriva ”med vänlig hälsning” osv. i varenda e-postmeddelande. Men du ska ta signaturfilerna ett steg till. Signaturfiler kan nämligen bli ett viktigt marknads-föringsverktyg för dig om du använder dem rätt.


Så här brukar en normal signaturfil se ut:

_____________________________________

Med vänlig hälsning


Stefan Ekberg
Redaktionen
Rörstrandsgatan 3
113 40 Stockholm
Tel 08-30 43 40
Fax 08-33 66 56
Webbadress www.redaktionen.se

_____________________________________


Och så här lägger du in en signaturfil i Microsoft Outlook



  • Öppna programmet
  • Klicka på verktyg
  • Klicka på alternativ
  • Klicka på signaturer
  • Klicka på nytt
  • Skriv signaturen i textfältet och klicka i boxen ”Lägg en signatur i varje meddelande”


Enkelt och som sagt de flesta använder funktionen, men inte som marknadsföringshjälp.

Exempel på vad en signaturfil kan innehålla mer än kontaktuppgifter:

  • En direktlänk till tipsen på din webbplats.
  • Berätta om en pågående kampanj.
  • Berätta om något man kan få gratis.
  • Kort information om din viktigaste kundfördel.
  • Berätta att det finns ett speciellt erbjudande på webbplatsen.
  • Berätta att ni ska ha något speciellt snart.
  • Erbjud något gratis.
  • Berätta att man kan få mer information om något på webbplatsen.
  • Berätta om en tävling.
  • Andra skäl till varför du tycker att man ska besöka din webbplats.

Det finns ingen tid att förlora. Om du skickar 10 e-postmeddelanden om dagen, kan du automatiskt marknadsföra något på din sajt 3650 gånger per år. Smart!

Så blir du etta på Google - bevisat

Google ♥ Dig

"Vilken fantastisk bok du skrivit. Jag håller på att läsa Google ♥ dig och har bara kommit halvvägs än så länge. Vilken skatt jag håller i. Är så tacksam att du skriver böcker åt oss små och stora företag. Jag blir så inspirerad att ta tag i min webbsida. Önskar jag kunde uttrycka mer i ord hur glad jag är över det värdefulla innehåll som du levererar. Har haft så mycket glädje över alla böcker du skrivit."
Frida, Pärlverkstan

"Boken ger svar på många svåra frågor som jag inte ens visste fanns när det gäller hur nuvarande Google fungerar, vad jag kan (och kanske måste) tänka på när det gäller sökmotoroptimering och hur en hemsida behöver byggas upp för att vara ”någon” i Googles värld. Google blir smartare och "mänskligare", och då måste hemsideinnehållet följa med och matcha detta om min hemsida ska komma med högt uppe i sökresultaten. Har jag nu lärt mig. Jag har läst över 20 böcker från redaktionen.se, och med utgångspunkt från sitt smala perspektiv är nog den här den bästa, när den förklarar en svårbegriplig och föränderlig SEO-verklighet. Tack Stefan!"
Lollo Vestlund

"Som vanligt får man en smäll i ansiktet när man läser era böcker. Jaha, tänker man först, måste jag verkligen. Och sedan händer något magiskt: Man fattar! Och man gör. Och man får resultat. Ännu en fantastisk bok från er. Jag bugar mig."
Elisabeth Karlgren, Stockholm

"Så mycket för så lite pengar. Otroligt. När man först kommer över sitt eget motstånd för förändring så känner man sig plötsligt som kungen av Google. Jag jobbar nu intensivt med att göra de enklaste sakerna först och kommer snart att ge mig på det som tar lite längre tid (att skaffa authorship till exempel). Tack för en superbok."
Lennart i Skövde

"Jag kände mig tvingad att köpa den här boken eftersom man måste hänga med, fast jag egentligen inte ville. Det går ju redan bra. Jag är glad att jag köpte den och fascinerad över att inte medierna skrivit något om den här stora omställningen. Allt har förändrats. Och jag ska med."
Peter T, IT-chef

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan:




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.






Jobbar du själv och behöver stöd ibland?
Soloföretagaren ger dig stöd, råd och tips om att driva både dig och ditt företag framåt.

Soloföretagaren har funnits sedan 2003 och har nästan 22 000 prenumeranter.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med smarta böcker som passar soloföretagare.

Läs ett exempel på tipsbrevet Soloföretagaren

Fyll i din e-postadress i rutan:




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.