I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Bullshit - Öka din försäljning med 42,5 % på ett år med vår fantastiska produkt!!!


Sveriges populäraste tipsbrev för företagare

Visst är den här typen av rubrik rolig när de kommer i spam eller som DR. Och det är inte bara humoristiskt, de känns ungefär lika trovärdigt som när regeringen med allvar i blick och karska nickningar lovar att lyfta upp småföretagarfrågor högt upp på agendan. Man läser, ler, skakar lite på huvudet och går vidare.

Men...

det går ju faktiskt att öka försäljningen med 42,5 %. Nyckeln finns i det du gör varje dag, snarare än i en enda stor smäll.


Så här gör du för att öka försäljningen med 42,5 % på ett år.

  • Ring fem möjliga kunder varje dag och berätta om något de kommer att gilla. Har du inget att berätta – skapa det.
  • Börja svara i telefonen och klistra fast en notis på telefonluren som det står ”le” på, så kommer du ihåg det också.
  • Prioritera försäljning framför administration. Om du har en hög med papper framför dig – sortera dem och lägg allt som har med försäljning och kunder att göra högst upp och allt som har med administration att göra längst ner.
  • Hör du vad kunderna säger? Säger kunderna något om din produkt eller tjänst som kan göra den bättre? Har du frågat dem? Gör det. Fråga om det är något de saknar. Något du kan erbjuda mer. Agera på det du får veta.
  • Kontakta kunderna efter köpet, det visar att du tänker framåt och det gör dina kunder tryggare. Se med andra ord till att avsluta avslutet så blir du bättre bemött när du hör av dig för att sälja nästa gång.
  • Börja intressera dig mer för din omvärld. Vad stod det i tidningen idag som du inte håller med om? Vad är det journalisterna inte har fattat med din värld? Berätta det för dem, och gör det ärligt, snyggt och trevligt så kanske de gillar det du säger så mycket att du får vara med på ett hörn.
  • Börja intressera dig för marknadsföringen. ”Har inte tid” duger inte. Gör den roliga marknadsföringen först –Det finns saker man gillar mer. Ett bra sätt att få igång marknadsföringen är att börja med det man tycker mest om.
  • Intressera dig intensivt för vad dina konkurrenter gör bättre än du gör. Skapa sedan förutsättningar som gör det lätt för kunderna att se fördelarna med ditt företag framför din konkurrents. Suck, ja så enkelt är det ju faktiskt när kunderna tar köpbeslut.
  • Fundera över varför du gör det du gör. Det bästa sättet att entusiasmera kunder är att vara äkta – att gilla det du gör.
  • = ökning på 42.5 %.

  • Kostnad – Engagemang, glöd, och lust.

    Gör nu!

    Lästips som andra har gillat

    Spöa konkurrenterna - 236 tips som får konkurrenterna att önska att de var du

    "Stefan Ekberg har – återigen – skrivit en bok precis som man vill ha den: Kortfattad, konkret och direkt överförbar till praktisk verksamhet i mitt företag. Tipsen är generella men känns som om de är skrivna just för mig. Man kan ta några tips om dagen, eller använda den som uppslagsbok när man har ”kört fast” och idéerna tryter. Ett extra plus för formatet – man kan ta med den i fickan och läsa den närhelst man vill. Boken hjälpte mig prioritera bland vad som måste göras. Enkla saker som inte kostar pengar har vi infört omedelbart, andra har vi lagt in i en prioriteringslista och betar av ett område i taget. Det är skönt att som chef ha någon som hjälper en att samla tankarna och tänka på hur man ska spöa konkurrenterna!"
    Fredrik Sjöberg, Verksamhetschef Studieförbundet Vuxenskolan

    ”Jag fick snabbt ihop 14 åtgärder från boken som passar vår bransch och situation. Jag har tagit upp dessa 14 åtgärder på vår senaste säljkonferens, haft grupparbete kring dessa punkter och gemensamt spikat vår affärsidé.”
    Anders Sture, Svea Fyrverkerier AS, Norge

    ”Det som är bra är att den är skriven på ett sätt som gör den lätt att läsa. Den lämpar sig även att komma tillbaka till och kolla på enstaka tips. Mig har den hjälp med enkla tips som man kan ha i åtanke hela tiden när man arbetar med sitt eget företag.”
    Ado, Radio Göteborg

    Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

    Om artikelförfattaren:

    Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


    Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
    Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


    Artikeln är skyddad med Google authorship






    Veckans samvetsfråga:
    När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?


    Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
    Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

    Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
    Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan:




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.






    Jobbar du själv och behöver stöd ibland?
    Soloföretagaren ger dig stöd, råd och tips om att driva både dig och ditt företag framåt.

    Soloföretagaren har funnits sedan 2003 och har nästan 22 000 prenumeranter.

    Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med smarta böcker som passar soloföretagare.

    Läs ett exempel på tipsbrevet Soloföretagaren

    Fyll i din e-postadress i rutan:




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.